Volvo S60

Volvo S60 I

zostało po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowane w 2000 roku. Samochód został zbudowany na bazie skróconej płyty podłogowej P2 wykorzystanej do budowy m.in. modelu S80 I oraz V70 II. Na przełomie 2001 a 2002 roku ofertę jednostek napędowych pojazdu wzbogacono o turbodoładowany silnik o pojemności 2.5 l oraz elektronicznie dołączany napęd na cztery koła ze sprzęgłem Haldex. W 2003 roku wprowadzona została usportowiona wersja R zasilana 2.5 l silnikiem benzynowym o mocy 300 KM, który napędzał wszystkie koła pojazdu. Auto wyróżniało się m.in. pakietem ospojlerowania, wzmocnionym układem hamulcowym oraz aktywnym zawieszeniem Four-C (skrót od Continuously Controlled Chassis Concept), które pozwala na manualną regulację 3 trybów ustawienia zawieszenia: Komfortowe, Sportowe i Zaawansowane. W połowie 2004 roku auto przeszło face lifting. Pojazd otrzymał zupełnie nowe przednie i tylne reflektory oraz subtelnie poprawione zostały zderzaki. Przy okazji auto przeszło także kosmetyczny lifting wnętrza, a do listy wyposażenia opcjonalnego dopisany został system monitorowania martwego pola BLIS. Pod koniec 2006 roku zmodyfikowane zostało zawieszenie pojazdu oraz wprowadzone zostały lusterka zewnętrzne z umieszczonymi kierunkowskazami, a także nowa atrapa chłodnicy z powiększonym logo marki. Do listy wyposażenia opcjonalnego pojazdu dodane zostały reflektory biksenonowe wyposażone w funkcję doświetlania zakrętów. Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, system ABS z EBD i EBA, system kontroli trakcji, systemy SIPS i WHIPS, a także elektryczne sterowanie szyb i podgrzewanie oraz elektryczne sterowanie lusterek, zamek centralny, światła przeciwmgłowe i klimatyzację. Opcjonalnie auto doposażyć można m.in. w dwustrefową klimatyzację automatyczną, skórzaną tapicerkę, tempomat, czujniki cofania, wielofunkcyjną kierownicę, telefon, reflektory ksenonowe (po liftingu biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów),podgrzewane fotele, webasto oraz alufelgi, a także aktywne zawieszenie Four-C.

Volvo S60 II

zostało po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2010 roku. Samochód zbudowany został na bazie opracowanej przez amerykański koncern motoryzacyjny Ford Motor Company we współpracy z Volvo płycie podłogowej EUCD, którą wykorzystano do budowy m.in. Forda Mondeo oraz Kuga, a także Volvo XC60 i bliźniaczego V60. Stylistycznie auto nawiązuje do zaprezentowanego podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w 2009 roku modelu S60 Concept. W 2013 roku auto przeszło face lifting. Zmienione zostały m.in. przednie reflektory, atrapa chłodnicy, maska silnika, zderzaki oraz alufelgi. W tym samym roku podczas targów motoryzacyjnych w Kantonie zaprezentowana została specjalnie przygotowana na rynek chiński przedłużona wersja S60 L. Auto otrzymało zwiększony o 8 cm rozstaw osi. W kwietniu 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku zaprezentowana została wersja R-Design, która cechuje się bardziej agresywną stylizacją nadwozia oraz obniżonym, sportowym zawieszeniem. W czerwcu 2014 roku uruchomiona została produkcja limitowanej, najmocniejszej wersji pojazdu – S60 Polestar, która wyposażona została w sześciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 350 KM oraz napęd na cztery koła. W tym samym roku podczas targów motoryzacyjnych w Pekinie zaprezentowana została wersja elektryczna pojazdu oznaczona symbolem PPHEV. Benzynowy silnik z rodziny Drive-E o mocy 238 KM wspomagany jest przez silnik elektryczny o mocy 68 KM. W styczniu 2015 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została uterenowiona wersja Cross Country. Prześwit pojazdu został zwiększony o 6,5 cm, a auto otrzymało napęd na cztery koła (w Europie dostępna także wersja przednionapędowa).

Wersje wyposażeniowe

  • Base
  • Kinetic
  • Momentum
  • Summum
  • Inscription
  • Dynamic Edition Kinetic
  • Dynamic Edition momentum
  • R-Design
  • Polestar
  • Cross Country

Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. system City Safety, 6 poduszek powietrznych, system ABS z EBD i DSTC, system kontroli trakcji w zakręcie (CTC), RSC, HSA, elektryczny hamulec postojowy, elektryczne sterowanie szyb, podgrzewanie i elektryczne sterowanie lusterek, radio CD, wielofunkcyjną kierownicę, klimatyzację oraz komputer pokładowy, a także systemy SIPS i WHIPS, układ szybkiego nagrzewania wnętrza oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. W zależności od wersji wyposażeniowej pojazdu auto opcjonalnie doposażyć można m.in. w dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujniki deszczu oraz parkowania, aktywne reflektory ksenonowe, tempomat lub adaptacyjny tempomat oraz skórzaną tapicerkę, LDW, RSI, system informowania o zmęczeniu kierowcy, system ostrzegania o zbyt małym odstępie od poprzedzającego pojazdu, system monitorowania martwego pola BLIS, elektrycznie regulowane okno dachowe, elektrycznie regulowane fotele, kamerę wspomagającą parkowanie tyłem, ogrzewanie parkingowe, podgrzewanie i wentylowanie siedzeń, podgrzewanie kierownicy oraz dyszy spryskiwaczy, 12-głośnikowy system audio Harman & Kardon z DVD oraz Bluetooth, system nawigacji satelitarnej, system Volvo On Call, a także radio cyfrowe DAB i tuner TV.






Post Navigation