Volvo V60

Volvo V60 I

został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2010 roku. Pojazd jest wersją kombi zaprezentowanego podczas targów motoryzacyjnych w Genewie pół roku wcześniej roku modelu Volvo S60 drugiej generacji. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej, na której zbudowany został model XC60 oraz S80. W lutym 2013 roku na rynku europejskim zadebiutowała wersja Plug-in Hybrid. W tym samym roku auto przeszło face lifting. Zmienione zostały m.in. przednie reflektory oraz grill, zderzaki i alufelgi. W kwietniu 2013 roku zadebiutowała wersja R-Design, która cechuje się bardziej agresywną stylizacją oraz obniżonym, sportowym zawieszeniem. W czerwcu 2014 roku uruchomiono produkcję limitowanej, najmocniejszej wersji V60 zwanej Polestar, która napędzana jest sześciocylindrowym silnikiem o mocy 350 KM i posiada napęd na wszystkie koła. W listopadzie 2014 roku zaprezentowano uterenowioną wersję V60 Cross Country. Główne cechy tego pojazdu to podniesione o 6,5 cm zawieszenie oraz zmiany stylistyczne. Samochód w zależności od źródła napędu posiada napęd na przednie lub wszystkie koła.

Wersje wyposażeniowe

  • Standard
  • Kinetic
  • Momentum
  • Summum
  • R-Design
  • Ocean Race
  • Polestar
  • Cross Country
  • Business

Volvo V60 II

zostało po raz pierwszy oficjalnie w marcu 2018 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. W przeciwieństwie do pierwszej generacji modelu oraz innych modeli marki, jako pierwsza zaprezentowana została wersja kombi modelu klasy średniej, a dopiero po niej zaprezentowana zostanie wersja sedan, czyli trzecia generacja modelu S60. Jest to ostatnia z serii modelowej marki, która nie została jeszcze dopasowana do aktualnego języka stylistycznego Volvo, który charakteryzuje się kanciastym nadwozie, prostokątną atrapą chłodnicy i minimalistyczną deską rozdzielczą. Podobnie jak inne obecnie produkowane modele marki, auto zbudowane zostało na nowej płycie podłogowej SPA. Wyglądem pojazd przypomina większy model V90. Wyposażone zostało w charakterystyczne dla nowych modeli marki elementy tj. m.in. światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED w kształcie młota Thora.

Wersje wyposażeniowe

  • V60
  • Momentum
  • Inscription
  • Plug-In Hybrid

Standardowe wyposażenie podstawowej wersji pojazdu obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, ABS z EBD, ESC, SIPS, WHIPS, EBA, EBL, RSC, system City Safety wspomagający hamowanie przy prędkościach poniżej 60 km/h, unikanie lub łagodzenie skutków kolizji z innymi pojazdami na skrzyżowaniach, a także z pieszymi, rowerzystami i dużymi zwierzętami, układ utrzymywania na pasie ruchu, układ ostrzegania o zbyt małej odległości przed poprzedzającymi pojazdami, układ ostrzegający o dekoncentracji kierowcy, układ informowania o znakach drogowych, tempomat, czujnik deszczu, TPMS, 6-głośnikowy system audio z 6,5-calowym ekranem dotykowym, dwustrefową klimatyzację automatyczną, wielofunkcyjną skórzaną kierownicę, w pełni wykonane w technologii LED reflektory przednie. Wersja Momentum dodatkowo wyposażona jest m.in. w system Volvo On Call, 9-calowy ekran dotykowy systemu audio, czujniki cofania, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, 17 lub 18-calowe alufelgi. Wersja Inscription dodatkowo zawiera m.in. skórzaną tapicerkę oraz elektrycznie regulowany fotel kierowcy z 4-odcinkową regulacją odcinka lędźwiowego. Wersja Plug-In Hybrid dodatkowo wyposażona została m.in. w panoramiczne okno dachowe, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika oraz ogrzewanie postojowe. Opcjonalnie auto doposażyć można m.in. w system BLIS, CTA, adaptacyjny tempomat, światła przeciwmgłowe, czterostrefową klimatyzację automatyczną, aktywne zawieszenie, przednie czujniki parkowania, asystenta parkowania równoległego i prostopadłego, kamerę 360 stopni, podgrzewane siedzenia przednie, tylne, kierownica oraz szyba przednia, wyświetlacz HUD, a także 15-głośnikowy system audio Bowers&Wilkins oraz nawigację satelitarną.






Post Navigation